برنامه های پیش روی "بمپنا" در آستانه عرضه اولیه
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران
جلسه معارفه شرکت نیروگاه برق عسلویه با حضور مدیران ارشد این مجموعه و جمعی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه طی عصر روز جاری برگزار شد.
 

براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، حاج ولیئی مدیر عامل شرکت نیروگاه برق عسلویه طی جلسه معارفه اظهار داشت: طبق اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت برای سال 92 مبلغ 1572 ریال سود برآورد کرده که این رقم با رشد 15 درصدی برای سال مالی 93 به 1814 ریال افزایش یافته است. همچنین براساس اطلاعات عملکردی دوره 9 ماهه، "بمپنا" موفق به پوشش 71 درصدی بودجه سال مالی جاری خود شده است.

 

این مقام مسئول پیرامون فروش شرکت و درآمدهای حاصل از آن گفت: طبق ضریب تعدیل تبدیل انرژی، 60 درصد درآمدهای حاصل از فروش برق متأثر از نرخ تورم و 40 درصد آن متأثر از نرخ ارز است که بر مبنای یورو محاسبه می شود.

 

وی ادامه داد: در سال 86 که اولین نیروگاه تولید برق راه اندازی شد، نرخ فروش برق 184.5 ریال بوده که طی بهمن ماه سال 92 این رقم حدود سه برابر رشد کرده و به 452.9 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت رسیده است.

 

حاج ولیئی با بیان اینکه مبلغ فروش برای سال 93 حدود 2780 میلیارد تومان برآورد شده، گفت: تا سال 96 فروش شرکت به صورت تضمینی انجام شده و طی این مدت سوخت مصرفی نیروگاه رایگان در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

 

وی مبلغ فروش برآوردی سال 93 شرکت را 2780 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت تضمین شده تولید برای سال 93 حدود 830 هزار و 490 کیلووات ساعت تبدیل انرژی به برق برآورد شده و نرخ هر کیلو وات ساعت حدود 536.2 ریال در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب درآمدهای حاصل از فروش سال 93 حدود 352 میلیارد تومان خواهد بود.

 

مدیر عامل شرکت نیروگاه برق عسلویه در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه تسویه حساب های دریافتنی و مطالبات از توانیر گفت: حدود 40 درصد مطالبات شرکت پرداخت نشده که این مبلغ معادل 60 درصد از درآمدهای فروش سالانه است. اما با توجه به اینکه مپنا مطالباتی از توانیر دارد، "بمپنا" نیز مطالبات خود را به دو روش از سهامدار عمده دریافت می کند، بطوریکه در وهله اول بخشی از سهام نیروگاه های برق سنندج و پرند که ارزش کارشناسی قبلی آن حدود هزار میلیارد تومان بوده، به این مجموعه واگذار خواهد شد. بطوریکه این میزان واگذاری به ارزشی معادل 391 میلیون تومان است. در بخش دوم نیز مقرر گردیده بخشی از مطالبات "بمپنا" از طریق تأمین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی پروژه تبدیل سیکل گازی به ترکیبی به وسیله مپنا، تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه، شش واحد گازی کنونی نیروگاه با اضافه شدن سه واحد بخار به 9 واحد افزایش خواهد یافت تا بدین ترتیب ظرفیت تبدیل تضمینی انرژی به برق از 60 به 90 درصد برسد.

حاجی ولیئی ارزش این قرارداد را 390 میلیون یورو اعلام کرد که بهره برداری از این پروژه 2.5 تا سه سال به طول خواهد انجامید.

وی در خاتمه به دریافت مجوز صادرات 300 مگاوات برق توسط نیروگاه عسلویه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود در تأمین ساز و کار صادرات از سوی سازمان خصوصی سازی؛ تاکنون از این مجوز استفاده نشده، اما این پتانسیل نیز برای نیروگاه برق عسلویه فراهم است.

براساس این گزارش، طی معاملات فردا پنج درصد از سهام شرکت نیروگاه برق عسلویه عرضه اولیه می شود که از این میازن سهمیه معامله گران برخط 400 تا 500 سهم خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 140
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 142
بازدید ماه : 693
بازدید کل : 11579
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1